Toivon todella ,ettei tarvitsisi mennä töihin viikonloppuna.
Olen varapäivystäjänä ja minut voidaan hälyttää töihin 15 minuutin varotusajalla.
Tänään kun työaika oli loppumassa, soi puhelin ja meille olisi tullut yksi päivystys-
potilas lisää. Onneksi hammaslääkärini oli tiukkana ja kieltäytyi ottamasta vastaan.
Lapsi oli kolhinut hampaansa jo päivällä aikaisemmin ja suussa oli hieman verta,
mutta hampaat eivät olleet kipeät tai arat. Tottakai jos olisi ollut särkyä, niin oltaisiin
odoteltu, mutta kun ei särkyä ja lapsi oli toisella paikkakunnalla (ajoaikaa toista
tuntia ja ihan heti ei olisi ollut auto käytössä) ja meillä päivystysaika päättyi 10
minutin sisällä.  Elikä oltaisiin istuttu odottamassa n 1h 15 min ja katsottu suuhun
ja todennäköisesti todettu että siellä on maitohampaissa jotain, jolle yleensä ei
tehdä mitään tai vain pieni ruhje huulessa, jolle ei myöskään tehdä yleensä mitään.
    Sen jälkeen mun olisi pitänyt siivota vastaanotto ja pestä instrumentit koneella
(ohjelma n 45 min). Elikä kokonaisuudessa olisi mennyt 2 tuntia minun kohdalla
 pitemmäksi,mitä oli suuniteltu. Olisin päässyt töistä n 18.00 ja työpäiväni pituus
olisi ollut 10tuntia 30 minuttia ja josta olisin saanut vain ylimääräiseltä osalta tunti
tunnista vapaata.KIITOS TYÖPARILLENI,kun olit tiukkana.
Nyt jo  minulla on yli12 tuntia saamatta  vapaita, kun ei ole tarpeeksi väkeä.
     Nyt lähden siivoamaan, imurointi, lattioidenpesu ja tampatut matot lattialle.
Sitten voi alkaa Suomi- Venäjä jääkiekko-ottelu. Huomenna kun olen virkeämpi
on vuorossa pölyjenpyyhkiminen  ja muuta pikku hommaa.
KAUNISTA VIIKONLOPPUA KAIKILLE TASAPUOLISESTI !